Business Development Blog

leadgeneration

Wat doet u met leads?

Engagen/nurturen doe je bij leads, klanten die nog niet klaar zijn om te kopen. Tijdens of direct na het eerste contact om de order vragen is over het algemeen niet effectief. Dit schrikt bijna altijd af. In de B2B omgeving doet een lead er gemiddeld 175 dagen over om klaar te zijn voor een koopbeslissing. Een gemiddeld bedrijf laat 75% van de leads vallen omdat deze nog niet koopklaar zijn. 

Meer lezen
Online_offline

De combinatie van Online en Offline leidt tot beter resultaat!

Als wij aan potentiële klanten vragen wat zij met hun website doen krijgen wij meestal als antwoord dat er vooral informatie op wordt geplaatst. Wanneer we verder vragen of er ook rapportages worden bijgehouden waaruit blijkt wie er op de site is geweest, wanneer, wat de bezoeker gedaan heeft etc etc ervaren we over het algemeen dat het al stiller wordt.

Meer lezen
2017-2018

Hoe ga je de doelstellingen in 2018 realiseren?

Het laatste kwartaal 2017 is begonnen. Over het algemeen een kwartaal waarin veel bedrijven alles op alles zetten om de jaardoelstellingen te realiseren. Begrijpelijk. We zien vaak dat er in die periode nauwelijks aandacht wordt besteed aan 2018. Wat gaan we volgend jaar doen? Hoe gaan we het volgend jaar doen? Is de weg die we tot op heden hebben bewandeld nog wel de juiste weg? Allemaal vragen die beantwoord moeten worden wil je gericht te werk gaan.

Meer lezen
Bullshit barometer

Alles wat op internet staat is waar!

Ja soms lijkt het erop dat we echt alles wat we op internet lezen voor waar aannemen. Zeker wanneer dezelfde tekst op meerdere website gepresenteerd wordt. Dan moet het toch wel echt zo zijn.

Bullshit! U en ik weten wel degelijk dat er vandaag de dag enorm veel onwaarheden op internet gepost worden, puur en alleen om het "eigenbelang" van de poster.

Meer lezen

Gratis digital marketing template!

U ziet ze tegenwoordig steeds vaker. Allerhande powerpoint templates waardoor u nog makkelijker mooie presentaties kunt houden. Speciaal voor u een Nederlandse versie

Meer lezen
Tijd voor vakantie, tijd voor leadgeneratie!

Zomerreces of Zomeroffensief?

De politiek gebruikt de zomer periode om vooral geen beslissingen te nemen. Hier en daar een spoeddebat mag nog net maar verder even rust, even geen besluit nemen.

Een luxe die het bedrijfsleven zich niet kan veroorloven!

Meer lezen
logo dutch it-channel academy

De Trusted Advisor is dood, lang leve de Trusted Advisor!

De redactie van Dutch it-channel praat hier over met Pieter van Wijk, Business Development manager bij i4Sales en Michiel Steltman, Founding Partner van The Next Cloud en directeur van DINL, beiden verbonden als trainers aan Dutch it-channel Academy.

Meer lezen
2016 blog

Nieuwjaarsspeeches, voorspellingen, actieplannen
& bitterballen

2016 is begonnen, de kater van die vele flessen relatiegeschenk wijnen is inmiddels verleden tijd. (hoop ik voor u!) Het is tijd voor de traditionele
Nieuwjaarsspeech gevolgd door de voorspellingen, actieplannen & bitterballen!

Meer lezen

De 3 succesfactoren van Sinterklaas

Vertaald naar een succesvolle acquisitie strategie!

Het succes van Sinterklaas begint met “het grote boek” waarin hij heeft staan wie zoet is en lekkers krijgt. Van alle kinderen weet hij wat er het afgelopen jaar is gebeurd en waar ze behoefte aan hebben.

Meer lezen

Pas op! De sales Oger!

Verkopers hebben, zonder dat ze het wellicht in de
gaten hebben, vaak te maken met Ogers! Wanneer je te maken hebt met een Oger is het zaak zo snel mogelijk afscheid te nemen. Ren er van weg! Maar dan moet je wel eerst weten wat een Oger is. Dus…..Wikipedia!

Meer lezen

Het i4Sales Quadrant!

Laten we beginnen bij Ansoff! Het groeimodel in 4
richtingen. Marktpenetratie, marktontwikkeling, productontwikkeling en diversificatie.

Dit groeimodel staat “model” voor.....

Meer lezen

"Hedde doar geld veur, of is den Os nog niet vet?"

De budgetvraag.

Helaas staan we niet allemaal op de markt in het schone brabant en is de kans dat we op deze geheel eigen wijze de budgetvraag kunnen stellen nihil.

Meer lezen
Dutch it-channel Academy logo

Dutch IT-channel Academy

i4Sales en Dutch IT-channel Academy slaan de handen ineen voor het kanaal!

Door onze jarenlange ervaring binnen het IT spectrum hebben wij besloten om sales trainingen specifiek voor IT proposities uit te brengen.

Meer lezen

De MARSAL mix

Het einde van de traditionele marketing- en salesmix? Het begin van de MARSAL mix. Marketing en Sales aangestuurd vanuit een Business Development strategie.

Meer lezen
dutchitawards.nl

Wat hebben, HP, Copaco, Ingram Micro, Avnet, Trendmicro, Oracle en i4Sales met elkaar gemeen?

Ze zijn allen sponsor van de Dutch IT-Channel Awards!

Logischerwijs wordt dit evenement door een aantal IT bedrijven gesponsord. Maar wat doet een bedrijf als i4Sales dan tussen die IT bedrijven?

Meer lezen
Marketing onderzoek

Blog: Beursonderzoek

R.O.I. vs. R.O.E.
Return on investment zijn opbrengsten die terugkomen uit een investering. Return on event gaat een stapje verder, kijkt als het ware voorbij de horizon.

Meer lezen

+31 (0)6 13 33 33 64

pieter.vanwijk@i4sales.nl

i4Sales

i4Sales

Delen