De 3 succesfactoren van Sinterklaas, vertaald naar een succesvolle acquisitie strategie!

1 december 2015

Het succes van Sinterklaas begint met “het grote boek” waarin hij heeft staan wie zoet is en lekkers krijgt. Van alle kinderen weet hij wat er het afgelopen jaar is gebeurd en waar ze behoefte aan hebben.

In acquisitie taal hebben we het hier natuurlijk over de “prospect database”. Daarin moet meer staan dan alleen een rijtje namen. Juist die extra informatie is belangrijk. Weet wie er echt in jou doelgroep behoord. Verdiep je in zijn situatie, zodat je datgene kunt geven waar de prospect echt behoefte aan heeft.

Een tweede succes factor van Sinterklaas is dat hij hulp heeft en gebruikt. Of je ze nu zwarte, rode, regenboog, piet noemt. Sinterklaas heeft werknemers met een duidelijke taakverdeling. Maar wellicht belangrijker nog, Sinterklaas is niet bang om uit te besteden. Hoeveel “hulp Sinterklazen”
lopen er in deze tijd rond. Sinterklaas laat deze mensen uit zijn naam en identiteit zijn werkzaamheden uitvoeren.

Bij acquisitie activiteiten hoeft dit niet anders te zijn. U kunt anderen voor u, uit uw naam laten bellen en verkoop gerelateerde activiteiten uitvoeren. Uiteraard wilt u wel bedrijven / mensen die uw goede naam niet te schande maken.

De derde succes factor van Sinterklaas is….hij deelt kadootjes uit. En daar worden de kinderen heel blij van. Sterker ze kijken uit naar Sinterklaas en kunnen niet wachten op zijn komst. Hun wensen worden vervult!

Met name dit is de succesfactor bij acquisitie. Deel kadootjes uit. Kijk in uw grote boek (prospect database) naar waar de prospect behoefte aan heeft en geef hem de adviezen die zijn wensen kunnen vervullen. Biedt hem die oplossing(-en) waar hij behoefte aan heeft. En net als de kinderen die een mooie welverdiende tekening voor Sinterklaas maken, zullen uw prospects die mooie welverdiende handtekening zetten onder uw offerte!

Ik wens u veel (hand-)tekeningen!

Pieter van Wijk

Business Development Manager

Delen

+31 (0)6 13 33 33 64

pieter.vanwijk@i4sales.nl

i4Sales