Leadgeneratie d.m.v. live chat

Leusden, 28 september 2020

De laatste jaren heeft social selling een enorme vlucht gemaakt in de marketing strategie van organisaties. Kort door de bocht, met social selling probeer je mogelijke prospects te verleiden op verschillende social media platforms, om naar jou toe te komen m.b.t. vraagstukken dan wel behoeftes die zij hebben. De manier waarop deze prospects met jou in contact kunnen en willen treden, is divers. Zij kunnen je telefonisch benaderen, zij kunnen een e-mail sturen, of bijvoorbeeld via een van de social media kanalen interactie zoeken. Ook kan het zijn dat een prospects een bezoek brengt aan je website.

Iedere organisatie heeft tegenwoordig een website en heeft daar over het algemeen tijd en geld in geïnvesteerd om goed voor de dag te komen. Met andere woorden, je website is je digitale etalage. Wat mij opvalt is dat op het gros van de websites veel informatie wordt gegeven, en de mogelijkheid voor bezoekers om zijn of haar gegevens achter te laten. Dus men mag kijken naar je etalage, maar als men een medewerker wil spreken, kan dat alleen als er eerst gegevens worden achtergelaten, of als men zelf de telefoon oppakt. Dit is een reactieve vorm van prospect benadering.Op zichzelf is dit opmerkelijk, want tegenwoordig is het goed mogelijk proactief in contact te treden met je bezoekers.

De laatste tijd neemt de chatfunctie toe als communicatievorm. Tot op heden gebeurt dit dan met name op het gebied van customer service of informatievoorziening . Echter, klanten en prospects bewegen zich meer en meer digitaal in hun zoektocht naar diensten en producten. Dit betekent dat je ook proactief interactie wil met deze bezoekers om te achterhalen wat de behoefte is van deze persoon.

Bij het gebruik van een chatfunctie op je website is het noodzakelijk dat je op het juiste moment in contact treedt met de bezoeker, en de juiste vragen stelt om de behoefte te peilen. Dit betekent dat je dit dus moet beleggen bij mensen die hier de tijd voor hebben, en weten wat ze moeten vragen.

De sales agents van i4Sales voeren dagelijks telefonische gesprekken met prospects voor diverse ICT bedrijven in Nederland. Als geen ander kennen zij de problematieken en/of thema’s die in een bepaalde branche spelen. Tevens is de kennis aanwezig van het voeren van een acquisitie gesprek. Deze kennis en ervaring is nu ook beschikbaar middels een live chatfunctie op een website, dan wel een bepaalde pagina van een website.

Ook benieuwd wat een live chatfunctie voor jouw website kan opleveren? Neem dan contact met mij op! 

Danny Leysma

Directeur i4Sales