Delen

Online_offline

De combinatie van telemarketing en de inzet van online marketing leidt tot beter resultaat.

26 oktober 2017

Als wij aan potentiële klanten vragen wat zij met hun website doen krijgen wij meestal als antwoord dat er vooral informatie op wordt geplaatst. Informatie die de potentiële klant uitnodigt om verder te kijken op de site en om wellicht eens een whitepaper te downloaden of zich in te schrijven voor deelname aan een webinar of een masterclass.

Wanneer we verder vragen of er ook rapportages worden bijgehouden waaruit blijkt wie er op de site is geweest, wanneer, wat de bezoeker gedaan heeft etc etc ervaren we over het algemeen dat het al stiller wordt. Bijna helemaal stil wordt het als we vragen naar de opvolging van deze leads. Want let wel de bezoekers van je site zijn jouw klanten van morgen maar daar moet je wel wat voor doen. Je moet een relatie opbouwen. Daarom is telemarketing vaak een essentieel onderdeel van het totale leadgeneratieproces.

Wanneer de potentiële klant interesse heeft getoond door jouw site te bezoeken komt er een moment dat het verstandig is om contact op te nemen. Dat je laat weten dat je ze wilt helpen. Dat je de juiste vragen stelt om erachter te komen wat er daadwerkelijk leeft, wat de vraag achter de vraag is. Hiermee is het begin van de relatie gelegd. Houd contact met ze, ‘breng’ ze van tijd tot tijd meer informatie, deel kennis. Na verloop van tijd is het tijd voor een f2f moment en de afspraak met de accountmanager kan gemaakt worden. In de markt horen wij veel dat juist het opbouwen van een relatie door inzet van de combinatie van online marketing en telemarketing een uitdaging is. Dit komt ofwel door een gebrek aan resources en/of gebrek aan kennis en kunde. Ofwel het ontbreekt aan discipline, door de waan van alle dag komt de geplande opvolging te vervallen of anderszins.

 Herken je dit ook? Herken je ook dat het binnen jouw organisatie ontbreekt aan een adequate en goede opvolging? Als je antwoord ja is laat je waarschijnlijk veel potentiële klanten aan je voorbij gaan en is de gedane investering in je site voor een groot deel voor niets geweest en heeft het distribueren van nieuwe informatie in welke vorm dan ook geen enkele zin. Je kunt het min of meer vergelijken met het hebben van een winkel in een drukke winkelstraat. Je hebt een fantastische etalage waardoor de mensen naar binnen komen. Je hebt ze getriggerd echter…………als het winkelpersoneel niet doet wat ze moet doen gaat de klant weg zonder wat te kopen. En dat is toch niet wat je wilt? Want de enige reden om aan marketing te doen is uiteindelijk verkopen. Je moet de klant hierbij echter wel helpen.

 Ons team met gecertificeerde telemarketeers kan u helpen bij de juiste opvolging. Immers het optimaal inzetten van de combinatie van telemarketing en online marketing leidt tot beter resultaat.

+31 (0)6 13 33 33 64

pieter.vanwijk@i4sales.nl

i4Sales