Tijd voor vakantie, tijd voor leadgeneratie!

Zomerreces of Zomeroffensief?

28 juni 2016

De politiek gebruikt de zomer periode om vooral geen beslissingen te nemen. Hier en daar een spoeddebat mag nog net maar verder even rust, even geen besluit nemen. Een luxe die het bedrijfsleven zich niet kan veroorloven!

De zomerperiode is bij uitstek de periode voor het zomeroffensief. Maar dan wel 1 die juist wordt ingezet!

U heeft eind vorig jaar cq. begin dit jaar uw doelstellingen geformuleerd en uitgewerkt in strategie. We zijn nu halverwege het jaar en welke trends kunt u waarnemen? Hoe staat het met uw KPI’s? Loopt alles op schema? Of zijn de eerste scheurtjes al zichtbaar? Maakt u zich zorgen, of komt het in Q4 traditioneel wel goed?

Indien u besluit een zomerreces in te lassen, beseft u dan dat u in september tegen een achterstand kunt aankijken? Durft u het aan, er vanuit te gaan dat Q4 u gaat brengen wat u nog nodig heeft?

Een zomeroffensief dan. Kijkt u nog eens naar uw doelgroep. Welke prospects heeft u nu al contact mee en waar staan ze in hun buying cycle. Welke activiteiten zou u moeten ondernemen om dit jaar nog een eerste deal met ze te kunnen doen? In hoeverre is dit al bekend? Indien dit nog een grijs gebied vol onzekerheden is, dan is de zomer periode bij uitstek het moment om het gesprek aan te gaan. Niet iedere contactpersoon bij uw prospect is gelijktijdig op vakantie. Wel is het zo dat tijdens de vakantie de acquisitie druk bij uw prospects lager is. Men wordt nu éénmaal minder gebeld. En de eigen agenda van de contactpersoon zal ook iets meer ruimte kennen. Samengevat bij uitstek de periode om (uitgebreid) het gesprek aan te kunnen gaan.

Wat bereikt u hiermee als uw eigen mensen op vakantie zijn? Op het moment dat het nodig is het gesprek aan tafel verder te voeren, dan is het niet zo erg om deze 2 á 3 weken vooruit te plannen. Uw verkoopteam heeft direct bij terugkomst na hun vakantie een goed gevulde agenda en zal met een goed gevulde pipeline Q3 in gaan.

Ik wens u een succesvol zomer offensief!

Pieter van Wijk

Business Development Manager

I4Sales

Delen

+31 (0)6 13 33 33 64

pieter.vanwijk@i4sales.nl

i4Sales